Lidmaatschap en contributie

Zoals in de ALV van april 2015 besloten, zullen de contributietarieven (t/m 2020) jaarlijks 2% stijgen (voorheen 3%).
Voor 2019 betekent dat, dat de volgende tarieven zullen gelden:

 

 Contributie-tarieven 2019

contributie

 

KNRB/ARB-bijdrage

 

Koffie/thee / limonade

 

Senior (18 jaar in 2016)

€ 290,00

+

€ 38,00

+

€ 15,00

 

Gezinslid sr.

€ 273,00

+

€ 38,00

+

€ 15,00

 

Junior (t/m 17 jr)

€ 217,00

+

€ 21,00

+

€ 7,50

 

Gezinslid jr.

€ 202,00

+

€ 21,00

+

€ 7,50

 

Student

€ 240,00

+

€ 38,00

+

€ 15,00

 

Donateur

€ 30,00

 

Liggeld privéboot

€ 180,00

 

Proeflidmaatschap (3 mnd)

€ 90,00

 

Buitenlidmaatschap

€ 145,00**

 

Tijdelijke opslag penningmeesterschap

€ 10,00 p.p.p.j. / € 5 voor jeugdleden

 

* Bij opzeggingen geldt een opzegtermijn van 2 maanden. Er geldt, indien relevant, recht op restitutie, behalve voor de KNRB/ARB-bijdrage. Eventuele restitutie volgt na definitieve afloop van het lidmaatschap. Eventuele openstaande (wedstrijd)kosten worden meegenomen in de afrekening.

** Een buitenlidmaatschap is alleen mogelijk voor leden die ook al lid zijn van een andere vereniging en bedraagt de helft van het normale lidmaatschap

Kleine verhoging koffiekosten
Het in rekening gebrachte bedrag voor koffie/thee/limonade is niet meer toereikend voor het bedrag dat we daaraan kwijt zijn. Het bedrag is daarom opgehoogd naar € 15,-. Als je 1x per week roeit en iets drinkt, komt dat op nog geen 30 ct per week…

Bankkosten toegenomen – voorkeur voor minder termijnen Automatische Incasso
De bankkosten zijn substantieel, bijna € 500 per jaar. Elke individuele incasso kost geld.
Mocht jij de club geld willen besparen en betaal je per maand, kies dan voor betaling in 1x of per kwartaal.
Gaarne voor 30 december doorgeven aan:
ledenadministratie@rvpampus.nl

Goed nieuws, een nieuwe loods komt eraan in 2019
We hebben akkoord van de gemeente voor de uitbreiding van het terrein, zodat we de bouw van een nieuwe loods in gang kunnen gaan zetten. Dat betekent natuurlijk ook extra werk het komende jaar. En dat brengt ons op een ander punt: de penningmeester. Al 3 jaar geleden heeft zij aangekondigd deze taak te willen neerleggen. Ondanks een half jaar ‘adverteren’ voor deze vacature heeft dit nog geen effect gehad. De penningmeester heeft nu aangegeven door te willen gaan – waar het bestuur heel blij mee is, zeker met zo’n bouwproject in het vooruitzicht – maar dan tegen een vrijwilligersvergoeding.
Daarom is besloten om de contributie tijdelijk te verhogen, zodat deze vergoeding niet ten koste gaat van overige uitgaven.
Mocht zich iemand alsnog vrijwillig beschikbaar stellen horen we dat natuurlijk graag.

Liggeld particuliere boten
De bouw van een nieuwe loods geeft ook ruimte voor ligplaatsen van particuliere boten. Daar is belangstelling voor (met name van buiten de vereniging). Onze tarieven zijn verre van marktconform (in Amsterdam zit dat zomaar rond de € 300 / € 400 per jaar. Daarom is besloten het tarief voor nieuwe ‘huurders’ te zetten op € 250,- per jaar en het tarief van bestaande leden in 5 jaar op te schroeven naar dat bedrag.

Tot slot: Op naar een bedrijfsbureau
Het bestuur is bezig met een inventarisatie van taken die continue doorlopen. En 1 conclusie is duidelijk: er ligt veel te veel op het bordje van het bestuur. Onze gedachten gaan uit naar de oprichting van een soort bedrijfsbureau, dat 1x per 2 weken 2 uurtjes bij elkaar komt (bijvoorbeeld op een woensdagavond) om die structurele taken met elkaar te gaan uitvoeren. Met als belangrijkste doel: het bestuur ontlasten en kennis over meer personen verspreiden en continuïteit van de vereniging waarborgen. We zullen hier begin 2019 op terugkomen, maar we zoeken natuurlijk personen die daaraan een bijdrage willen leveren. Dan denken we aan:

 ·         Een administratief medewerker (ondersteuning ledenadministratie, website)

 ·         Een financieel-administratief medewerker (ondersteuning penningmeester)

 ·         Een webbeheerder

 ·         Een technisch medewerker (onderhoud gebouw / terrein)

 ·         Algemeen medewerker (beschikbaar voor wat nodig is, bijv. grasmaaien)

De eerste drie functies zullen gaan leren werken in het systeem All United.
Ben jij degene die hieraan wil bijdragen: meld je dan bij Tom Knappers of Marianne Schram